ページ

2010/01/30

Martin Margiela vs. Press

NY TIMESにあったマルジェラの話。

NY TIMES

THE announcement last month that Martin Margiela had left his fashion house, following a year of considerable doubt about his presence there, suddenly changed the context of his work of the last 20 years. Rather than looking at his recent collections as representative of one of the world’s most influential designers in midcareer, the fashion world was faced with the realization that his oeuvre is now complete.





実は初めて見ました、マルジェラの顔。
インタビューもあんまり受けなかったり、やったとしてもファックスで行なわれるみたいですね。最近読んだヴィジョナリーズもファックス形式でしたし、なぜかマルジェラ個人ではなくメゾンとしての回答でした。

ショーの批判はマルジェラ以上にジョンガリやマックイーン、ラングも確か受けてますよね。なんだかんだ批判されても結局はいつのまにか翻ってることが多いですけど。
2010a/w、僕はそこまでマルジェラ大好きというわけではないので別にいらないかなーと思ったのですがどうなんでしょうか。無難で今までの服を少しシルエット変えてリニューアルした、みたいな印象でした。すみません

話は変わりますがフセイン・チャラヤン展が4月から現代美術館で開催されるみたいです。Twitter情報でまだ正式なものは確認してませんがこれは期待。多分向こうでやってた巡回展なのかな

おしまい。

Related Post:


0 コメント:

コメントを投稿

Most Popular in This Blog